"Colectionarul" - John Fowles


Dupa ce am citit si v-am spus cate ceva despre "Magicianul", am terminat de curand si "Colectionarul" si promit sa nu ma opresc aici deoarece John Fowles a devenit unul din scriitorii mei preferati...


Colectionarul, romanul de debut al lui John Fowles, si-a transformat fulgerator autorul intr-unul dintre cei mai apreciati scriitori din lume. Tradusa in nenumarate limbi, cartea a fost ecranizata in 1965 de regizorul american William Wyler, cu Terence Stamp si Samantha Eggar in rolurile principale.

Al doilea titlu al seriei de autor este un roman cu o conceptie absolut originala despre pasiunea de „colectionar” a unui functionar care rapeste si sechestreaza o studenta la Arte Frumoase, incercind sa stabileasca astfel o imposibila legatura afectiva intre el si victima.



Ce mi se pare mai interesant la cartea asta este faptul ca nu suspansul si curiozitatea de a afla ce urmeaza sa se intample mai departe te face sa dai pagina dupa pagina, ci prezenta lacunelor anumitor aspecte iti da imboldul asta, crezand ca le vei gasi rezolvarea in final, lucru care pana la urma nu se va intampla... laugh Romanele lui John Fowles nu sunt previzibile si nu au parte de tipicul "happy end" pe care il intalnim in majoritatea romanelor...din toate timpurile. Fred Clegg, un colectionar infocat de fluturi de specii rare, face o pasiune pentru Miranda, cea care va deveni cea mai mare prada a sa... Ea va ramane sub sechestrul lui pentru o buna perioada de timp pana cand... mai multe nu va spun, nu-mi place sa stric surprizele! shhh
Va recomand aceasta carte, chiar merita citita! wink