Book Review : John Fowles - Magicianul


MAGICIANUL - John Fowles


Romanul a fost ecranizat in 1968 cu Michael Caine, Anthony Quinn si Candice Bergen in rolurile principale. Plasata intr-o insula greceasca, actiunea romanului Magicianul pivoteaza in jurul tinarului profesor de engleza Nicholas Urfe, supus la un lung sir de incercari - prin spectaculoase jocuri cu masti si psihodrame in care abunda fantasmele erotice si manipularea istoriei - de catre „magicianul” Conchis.

„Magicianul este o realizare literara de inalta clasa.” (Anthony Burges)




"Magicianul" este o carte care m-a obsesionat inca dinainte s-o citesc. Auzisem de ea nici nu mai stiu unde si am ramas cu ea in minte... Am cautat-o in multe locuri, dar dupa un timp ma dadusem batuta... Cand intr-o zi am gasit-o in librarie si am luat-o fara sa stau pe ganduri si nu am regretat. Un roman care creeaza suspans, fara a fi acesta scopul sau principal si care te tine cu sufletul la gura, cartea lui John Fowles prezinta povestea unui tanar profesor de limba si literatura engleza, a carui minte este supusa unor incercari ce vor tulbura mentalitatea de neclintit a lui Nicholas Urfe. Dupa o relatie de cateva luni cu Alison Kelly, o tanara non-conformista, Nicholas primeste o slujba in fermecatoarea Grecie. Acolo, viata lui se schimba radical in momentul in care il intalneste pe Maurice Conchis, cel care joaca rolul "magicianului"...


Cam atat va spun; in cazul in care sunteti curiosi sa o cititi n-as vrea sa stric suprizele ce le rezerva cartea... biggrin